گزیده تحریفات عاشورا

 

درس دوم

02-01 نقل شنیده‌ها؛ از مصادیق دروغ‌گویی است

 

02-02 ایجاد مراکز موثق و مورد اعتماد خبری از نان شب واجب‌تر است

 

02-03 جهان سوم و سوء فهم تعالیم دینی

 

02-04 عمران و آبادی جهان طبیعت از تعالیم دینی است

02-05 چه کسانی در مقابل امام حسین هستند؟

 

درس سوم

03-01 اگر امام حسین قیام نکرده بود...

03-02 توبه حر

03-03 ارزش هدایت یک نفر

03-04 نگاه ما به کوفه و کوفیان باید عوض شود

03-05 درباره بندگان خدا داوری نکنیم

03-06 نمونه‌هایی از توطئه‌های دشمنان اهل بیت  بر علیه شیعه

03-07 در نهضت کربلا تمام فضایل اخلاقی به دقت رعایت شده است

03-08 علت وجود تحریف لفظی در نهضت کربلا

 

درس چهارم

04-01 معنای تحریف لفظی و معنوی

04-02 معیارهای تفسیر مقاصد نهضت کربلا برای دوری از تحریف معنوی

04-03 عصمت انبیا به نحو مطلق است

04-04 امام حسین رییس عقلا و عقل کل است

04-05 نهضت امام حسین یک نهضت الهی است به تمام معنا

04-06 ختم علم امکان‌پذیر نیست جز توسط معصوم مطلق

 

درس پنجم

05-01 اشک مقبول مایه آمرزش است، نه مطلق اشک

05-02 تک تک اعمال ولی کامل افضل از عبادت جن و انس است

05-03 ضرورت وجود مجتهد و صاحب نظر در حوزه اعتقادات و ایمان

05-04 کوچک‌ترین اهانت به خاندان پیامبر، بزرگ‌ترین ظلم است

05-05 چرا امر به معروف و نهی از منکر اثر ندارد؟

05-06 گسترش عزاداری‌ها و پیاده‌روی اربعین از برکات جمهوری اسلامی است

 

درس ششم

06-01 زبان حال، از مصادیق کذب محض است

06-02 تک تک خاندان پیامبر چه بصورت بالاصاله و چه بالتبع، از مصادیق آیه تطهیر هستند

 06-03 بچه‌ها گرچه جسمشان کوچک است، ولی روحشان بزرگ است

 06-04 برکت هجرت امام رضا به ایران

 

درس هفتم

07-01 معارضه، محاربه و انکار خاندان پیامبر؛ نهایت درجه ظلم

07-02 امکان جبران ظلم بر خاندان پیامبر نیست؛ ولی امکان توبه هست

 07-03 بی توجهی به خاندان پیامبر، بزرگ‌ترین ظلم به آنان است

07-04 بزرگ‌ترین ظلم به حضرت زهرا؛ محروم کردن انسان‌ها از هدایت آن حضرت

07-05 سند نداشتن و خلاف شأن خاندان پیامبر بودن؛ دو معیار تحریف

07-06 آیا امام حسین طلب آب کرد؟

07-07 حضرت زینب صلوات الله و سلامه علیها؛ انسان کامل در قامت یک زن

07-08 ما توانایی داوری تفاوت بین خاندان پیامبر را نداریم

07-09 همه خاندان پیامبر اشبه الناس برسول الله هستند

 

درس هشتم

08-01 شفاعت امام حسین اعم از شفاعت دیگر ائمه است (روضه امام حسین جان را می‌سوزاند و زمینه شفاعت را فراهم می‌کند)

08-02 امیرالمؤمنین حکومت را به هر قیمتی مجاز نمی‌داند

08-03 خاندان پیامبر مکلفند به زندگی طبیعی (آمدن زعفر جن خدمت امام حسین از تحریفات است)

08-04 تعارفات غیرواقعی از مصادیق کذب است (تعارف آب، شعار شیعه است)

08-05 نقل عجز و اظهار حقارت و ذلت نسبت به دشمنان به هیچ وجه با منطق اهل بیت سازگاری ندارد

08-06 چرا اشک برای امام حسین این‌همه اثر دارد؟ (هدف قیام امام حسین چه بود؟)

08-07 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود

 

درس نهم

09-01 تحریف در هدف عزاداری برای امام حسین

09-02 ضرورت اجتهاد و نظرورزی در روایات اعتقادی

09-03 معنای سبک شمردن نماز و انواع شفاعت در عوالم هستی

09-04 افراطی گری بلای جان شیعه

09-05 شعار «مرگ بر آمریکا»، ملهم از قرآن و زیارت عاشورا است

09-06 هدف عزاداری این است که ما بنده خدا بشویم

09-07 بنی امیه، اولین تحریف کنندگان نهضت عاشورا

 

درس دهم

10-01 امام حسین به شهادت نرسید تا انسان‌ها گریه کنند، به شهادت رسید تا هدایت شوند (گریه عمل صالح است، نه هدف مقدس)

10-02 نگرش‌مان نسبت به انبیا و اولیا را باید اصلاح کنیم (انبیا و اولیا را حداقل به اندازه خود بدانیم)

10-03 جک گفتن درباره قرآن، انبیا و اولیا از اعظم گناهان است

10-04 امام سجاد و حضرت زینب کاری کردند که بنی امیه ریشه‌کن شدند

 

درس یازدهم

11-01 جمع بین روایات معارض کار فنی و تخصصی است

11-02 نقش سختی‌ها در رسیدن به کمال؛ عمدتاً مردم از سختی‌ها گریزانند (معامله مؤمن با خدا، معامله غیرطبیعی است)

11-03 نقطه آغاز تحریف (میل انسان به توجیهِ عللِ فرار از تکلیف و سختی‌ها، باب تحریف را باز می‌کند)

11-04 اگر کسی نهضت عاشورا را به گونه‌ای تحلیل کند که پیام‌آور عافیت طلبی، سکون و رکود باشد، دست به تحریف زده است.

11-05 یکی از دلایل آوردن امام رضا صلوات الله و سلامه علیه به ایران توسط مأمون، جلوگیری از قیام‌های علویان بود

11-06 همه امامان بدون استثناء برای ما الگو و حجت هستند، مهم و مهم و مهم، فهمیدن تناسب شرایط عصر ما با شرایط عصر هر یک از ائمه است

 

درس دوازدهم

12-01 سبک نگارش روضه الشهدا، رمانتیک، داستان‌سرایی و استفاده از تخیلات است

12-02 زبان حال، سرآغاز یک انحراف و تحریف جدید در نهضت کربلاست (زبان حال از دوره قاجار رواج یافته است؛ راه حذف زبان حال، ارتقای فهم عوام و خواص شیعه است)

 

درس سیزدهم

13-01 شیوه عزاداری، امری زمانمند است و باید به‌گونه‌ای باشد که موجب وهن شیعه نشود

13-02 سیره و شیوه رفتار خاندان پیامبر منطبق با عقل و سیره عقلاست

13-03 تحریف‌ها کار را به جایی می‌رساند که جامعه مسلمانان، یزید را به عنوان خلیفه مسلمین بپذیرد

13-04 سلفی‌گریِ مردود و مقبول؛ سلفی‌گری به معنای رایج مردود است؛ اما پذیرش و ایستادگی بر فرهنگ سلفِ صالح با در نظر گرفتن شرایط زمانی، مقبول است

13-05 قاعده کلی در اقتدا به به سیره ائمه معصومین

13-06 عصر ما، عصر امام حسن نیست

13-07 اگر کربلا تحریف شد ... (مذاکره امام حسین با دشمن، حرف کاملاً بی‌ربطی است؛ یکی از پیامدهای خطرناک تحریف، مسخ عقاید و اخلاق انسان‌ها و مسلمانان است)

13-08 استفاده از مبانی اعتقادی، راه گریز از تحریف (اگر کسی امام حسین را به عنوان مبنای اعتقادی یعنی به عنوان معصوم بپذیرد، دیگر نمی‌تواند چیزی را که انسان‌های معمول و متعارف انجام می‌دهند و دیگران توبیخشان می‌کنند، به امام حسین نسبت دهد؛ خاندان پیامبر صلوات الله و سلامه علیهم اجمیعن در اعلی درجه فضایل انسانی و کرامت اخلاقی و نفسانی هستند)

13-09 در چه مجالس روضه‌خوانی شرکت کنیم؟

13-10 ادله سنن نمی‌تواند افتراء بر امام را تجویز کند.