جلسه پنجم ـ 5/ 9/ 94 ـ شب پانزدهم ماه صفر 1437
نمونههایی از تحریف معنوی در اهداف امام حسین صلوات الله و سلامه علیه
1ـ تحریفات منبعث از اندیشههای مسیحیت:
در اندیشه مسیحیت گناه از ذاتیات انسان است، بنابر اینکه بر حسب ظاهر قبل از ورود در عالم طبیعت حضرت آدم و حوا علیهما السلام با خوردن از درخت ممنوعه خلاف رضایت خدا عمل کردند. بنابراین خدا فرزندش را فرستاده تا بار گناه خلق را به دوش بکشد. پس خلق هرچه گناه کند انگار گناه نکرده است. در نتیجه شفاعت و فدا کردن حضرت عیسی برای گناه انسانها اتفاق میافتد.
حضرت عیسی شریعت ندارد و شریعت او همان شریعت حضرت موسی است
مسیحیت فقه ندارد و فقط اخلاق دارد
اشک مقبول مایه آمرزش است، نه مطلق اشک
محبان خاندان پیامبر صلوات الله و سلامه علیهم اجمیعن مورد آمرزش قرار میگیرند، اما چگونه ...؛ فهم چگونگی آن کار مجتهد و صاحب نظر است
اشاره: ضربۀ علی یوم الخندق افضل من عبادۀ الثقلین
همه اعمال ولی کامل افضل از عبادت جن و انس است؛ فعل او عبارت است طهارت محض و حسنه مطلق
اشاره: آه آه من قلۀ الزاد و طول السفر
اشکهای امیرالمؤمنین و امام سجاد صلوات الله و سلامه علیهما
نقد تفکر یهود درباره آخرت که آنها به جهنم نمیروند
همچنان که در حوزه فقه باید فقیه و صاحب نظر وجود داشته باشد، در حوزه اعتقادات و ایمان به مراتب ضرورت دارد
سودمندی گریه برای امام حسین مشروط و مقید است، نه مطلق
2ـ شهادت امام، دستور خاص برای امام حسین صلوات الله و سلامه علیه بوده است؛
در این صورت کربلا و هدف آن یک امر شخصی و خصوصی میشود. این با فرمایشات صریح آن حضرت مغایرت دارد
در این صورت پیروی از امام حسین امکانپذیر نیست و او دیگر الگو نیست؛ در حالی که فرمود: لکم فیّ اسوۀ
اشاره: شکل اسارت خاندان پیامبر صلوات الله و سلامه علیهم اجمیعن
کوچکترین اهانت به خاندان پیامبر صلوات الله و سلامه علیهم اجمیعن، بزرگترین ظلم است
شرح برخی از فرمایشات حضرت در رد این تحریف:
ـ و علی الاسلام السلام اذا بلیت الامۀ براع مثل یزید[1]
ـ َ إِنَّ هَذِهِ الدُّنْيَا قَدْ تَغَيَّرَتْ وَ تَنَكَّرَتْ وَ أَدْبَرَ مَعْرُوفُهَا ... أَلا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لا يُعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْبَاطِلَ لا يُتَنَاهَى عَنْه ُ لِيَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ اللَّهِ مُحِقّاً فَإِنِّي لَا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ لَا الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَماً[2]
همیشه تاریخ اینگونه است: دوام آوردن در قیام در راه خدا سخت از قیام است
چرا امر به معروف و نهی از منکر اثر ندارد؟ چون همگانی نیست
گسترش عزاداریها و پیادهروی اربعین از برکات جمهوری اسلامی است
شیعیان عراق جزو برترین شیعیان هستند