گزیده بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر

 

01-01 خاندان پیامبر، همه شؤون ذاتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هستند؛

 

 01-02 کل عالم هستی خیر است و در کل عالم هستی مصالح موجودات لحاظ شده است

 

01-03 کل عالم هستی، نتیجه، ولیده و مدیون وجود پیامبر و امیرالمؤمنین و فرزندان آن حضرات است

 

01-04 کل عالم هستی مدیون پیامبر و امیرالمؤمنین سلام الله علیهما هستند، به‌گونه‌ای که هرچه دارند، از آن حضرات دارند

 

 

2-01 شفاعت همه شافعان، مستند به شفاعت تامه کبرائیه حضرت ختمی مرتبت است

 

2-02 معنای حوض در قیامت؛ محل اجتماع کثرات که به وجود واحد موجود می‌شوند؛ اشاره‌ای به معنای آیه «لمن الملک الیوم لله الواحد القهار»

 

2-03 آن‌که با خاندان پیامبر بجنگد، مشرک است

 

2-04 امام حسن و امام حسین علیهما السلام سید جوان اهل بهشت؛ بهشت جای جوانی است

 

2-05 اشاره: آنان که مأمور به سجده بر آدم نبودند؛ اشاره‌ای به جایگاه ابلیس در بین ملائکه

 

 

3-01 معنا و مصداق اف نسبت به والدین

 

3-02 احرار: کسانی که از تمام تعلقات بغیر از خدای متعال آزادند؛ منیت و انانیت ندارند؛ کسانی که پرونده‌شان در آخرت از سیئات پاک است و یا سیئاتشان دیده نمی‌شود؛ کسانی که در آخرت میزان و کتاب ندارند؛ احرار، مخلَصین هستند

 

 

4-1 دوام و بقای عالم هستی به وجود پیامبر و امیرالمؤمنین است؛ از آن‌جا که کل عالم هستی امواج و شؤونات انسان کامل هستند، فلذا برای بقای آن‌ها باید پیوسته در همه عوالم حرکت کنند و حضور داشته باشند؛ کل عوالم هستی از ازل تا به ابد ثمره نگاه انسان کامل است، اگر یک لحظه نگاه برگرداند، دیگر عالمی نیست

 

4-2 هرکه در بهشت است، از شراب طهور می‌نوشند، و شراب طهور او را از غیر پاک می‌کند

 

4-3 چرا نامی از خواهران و برادران و دختران امام حسین صلوات الله و سلامه علیه در زیارت عاشورا نیامده است؟

 

 

5-1 نه تنها آزار و اذیت پیامبر و خاندان پیامبر گناه بسیار بزرگی است، بلکه اگر کسی نتواند بین پدر و مادر طبیعی و خاندان پیامبر که پدر و مادر حقیقی و معنوی هستند، فرق بگذارد و هر دو را به یک اندازه دوست بدارد، از حوزه بندگی خدای متعال بیرون است

 

5-2 اشاره: نحن صنائع ربنا و الخلق بعد صنائع لنا

 

5-3 آنچه در کتاب نفس ثبت می‌شود، فراتر از آن چیزی است که در شریعت ذکر شده است؛ تمام فعل و انفعالات ظاهری و باطنی در آن ثبت می‌شود و عین وجود اوست؛ اشاره: امر «اقرأ کتابک»، امر تکوینی و تشریفی است

 

5-4 در عالم هستی هیچ امری بدون اذن و اجازه خاندان پیامبر اتفاق نخواهد افتاد

 

5-5 مالکیت خاندان پیامبر در آخرت آشکار می‌شود؛ چون در آخرت قوانین تکوینی است

 

5-6 انبیا و به‌ویژه خاتم انبیا و خاتم اولیا هیچ‌گاه کسی را لعن (به انشاء) نکرده‌اند

 

 

6-1 پیامبر و خاندان مطهر او، عصبانیت شخصی ندارند؛ کارهای امام معصوم، باید بر اساس عصمت تفسیر شود

 

6-2 اگر امام حسین علیه السلام به شهادت نرسیده بود و خاندانش به اسارت نرفته بودند، قطعاً قرآنی الان وجود نداشت و نامی هم از اسلام باقی نمی‌ماند؛ اگر هم می‌ماند بی‌محتوا بود

 

6-3 جنگ کوفیان با امام حسین، جنگ فرزند با پدر و مادر خود است؛ ظلمی بالاتر از این قابل تصور نیست

 

6-4 آیا پیامبر و امیر المؤمنین علیهما السلام فقط پدران این امتند یا پدران امت‌های دیگر نیز هستند؟