وحدت شخصي واجب
پرسش (133):
سلام عليکم. با تشکر و سپاس فراوان و عذرخواهي از اينکه يا سؤال را درست مطرح نکردم يا پاسخ شريفتان را نفهميدم. در هر صورت لطفاً توضيح بيشتري بفرماييد. ممنون
پيرامون پرسش 101 ، ظاهر آيه کريمه دلالت بر خداي واحد يعني خداي عددي دارد، چگونه آيه شاهدي صادق بر وحدت شخصي وجود يا خداي سعي و غيرعددي دارد؟ به عبارتي معناي آيه مگر چيست که دلالت بر خداي غيرعددي ميکند؟ با تشکر فراوان
سلام عليکم. با تشکر و سپاس فراوان و عذرخواهي از اينکه يا سؤال را درست مطرح نکردم يا پاسخ شريفتان را نفهميدم. در هر صورت لطفاً توضيح بيشتري بفرماييد. ممنون
پيرامون پرسش 101 ، ظاهر آيه کريمه دلالت بر خداي واحد يعني خداي عددي دارد، چگونه آيه شاهدي صادق بر وحدت شخصي وجود يا خداي سعي و غيرعددي دارد؟ به عبارتي معناي آيه مگر چيست که دلالت بر خداي غيرعددي ميکند؟ با تشکر فراوان
رابطه تكامل انسان و اسماي الهي
پرسش (137):
سلام.
1ـ اگر همه انسانها کامل شوند و در حد انبياء الهي، آيا لازمهاش حذف برخي از اسماء الهي در عالم طبيعت يا حداقل منظومه شمسي نيست؟
2ـ اگر بلي، لازمه آن فراهم شدن زمينه براي برچيده شدن منظومه شمسي است؟ يا ربطي به اين موضوع ندارد؟
3ـ چرا خدا از اول همه انسانها را مانند انبياء و اولياء خلق نکرد؟
4ـ اگر نظريه داروين و مانند آن را بپذيريم، چگونه ميتوان شاهکار طبيعت را که در انسانهايي مانند حضرت محمد و آل پاکش صلي الله عليه و آله رخ نموده است، توجيه کرد؟
5ـ با توجه به اينکه نفس مخلصين ـ به فتحه ـ جسم آنان را آفريده، آيا نظريه داروين در مورد آنان نيز ميتواند توجيه داشته باشد؟
6ـ با توجه به اينکه نفس انسانهاي مخلص جسم آنان را ميآفريند و با توجه به اينکه آنان کامل هستند، جسم آنان نقص نخواهد داشت؟
7ـ آيا ميتوان گفت سيدها يا دستکم فرزندان بلافصل خاندان پيامبر عليهم السلام جزء مخلصيناند؟
سپاس
سلام.
1ـ اگر همه انسانها کامل شوند و در حد انبياء الهي، آيا لازمهاش حذف برخي از اسماء الهي در عالم طبيعت يا حداقل منظومه شمسي نيست؟
2ـ اگر بلي، لازمه آن فراهم شدن زمينه براي برچيده شدن منظومه شمسي است؟ يا ربطي به اين موضوع ندارد؟
3ـ چرا خدا از اول همه انسانها را مانند انبياء و اولياء خلق نکرد؟
4ـ اگر نظريه داروين و مانند آن را بپذيريم، چگونه ميتوان شاهکار طبيعت را که در انسانهايي مانند حضرت محمد و آل پاکش صلي الله عليه و آله رخ نموده است، توجيه کرد؟
5ـ با توجه به اينکه نفس مخلصين ـ به فتحه ـ جسم آنان را آفريده، آيا نظريه داروين در مورد آنان نيز ميتواند توجيه داشته باشد؟
6ـ با توجه به اينکه نفس انسانهاي مخلص جسم آنان را ميآفريند و با توجه به اينکه آنان کامل هستند، جسم آنان نقص نخواهد داشت؟
7ـ آيا ميتوان گفت سيدها يا دستکم فرزندان بلافصل خاندان پيامبر عليهم السلام جزء مخلصيناند؟
سپاس