قبله حقيقي
پرسش (81):
سلام عليکم. با تشکر و خسته نباشيد.
1ـ آيا قبله امري مطابق با وجود هر فردي است و خداي قبله نيز همينطور؟ يعني نميشه کسي خداي او هواي او باشد (طه 16) و رو به قبله حقيقي ديگري به نام انسان کامل نماز بگذارد و نميشود کسي تعلق خاطر به انسان همچو خودش داشته باشد و انسان کامل و امام زمانش را بپرستد؟
2ـ اگر بلي آيا پرستش از همه پذيرفته ميشود؟ چنانچه با ديدگاه موحدان همه رو به يک قبله ميايستند، چه هوايش باشد و چه انساني چون خودش يا انسان کامل و...؟
3ـ اگر بلي در اينصورت چرا آنانکه نميدانند قبله حقيقي انسان کامل است، الاغ محشور ميشوند؟
4ـ آيا کسي بخواهد الاغ محشور نشود، بايد حتماً امام زمان خويش را بشناسد و رو به سوي او نماز بخواند؟
5ـ با توجه به دليل قبله نبودن ذات غيبي و عدم پرستش او، غيب بودن و محال بودن شناخت اوست، آيا اين امر در مورد امام زمان عليه السلام هم صادق است؟ چون ايشان در غيبت است و آنگونه که بتوان شخصاً بشناسيم نميشه، پس آيا پرستش انسان کاملي غير از ايشان اگه با محبت باشه به عنوان قبله حق است؟
6ـ آيا انسان کاملي که به او تمسک شده نيز در پس غيبت رود يا به سختي بتوان با او ارتباط داشت حکم امام غايب را مييابد؟
7ـ اينکه حضرتش فرمود در حوادث واقعه به روات احاديث ما رجوع کنيد، آيا هر حادثهاي حتي شخصي و جزئي را شامل ميشود؟
8ـ تمسک تام به انسان کاملي جز حضرتش به معناي به فراموشي سپردن حضرتش است، آيا عيبي نداره؟
9ـ آيا پرستش انسان کاملي جز او همان تأثيري را بر جان ما دارد که پرستش حضرتش؟ با تشکر
سلام عليکم. با تشکر و خسته نباشيد.
1ـ آيا قبله امري مطابق با وجود هر فردي است و خداي قبله نيز همينطور؟ يعني نميشه کسي خداي او هواي او باشد (طه 16) و رو به قبله حقيقي ديگري به نام انسان کامل نماز بگذارد و نميشود کسي تعلق خاطر به انسان همچو خودش داشته باشد و انسان کامل و امام زمانش را بپرستد؟
2ـ اگر بلي آيا پرستش از همه پذيرفته ميشود؟ چنانچه با ديدگاه موحدان همه رو به يک قبله ميايستند، چه هوايش باشد و چه انساني چون خودش يا انسان کامل و...؟
3ـ اگر بلي در اينصورت چرا آنانکه نميدانند قبله حقيقي انسان کامل است، الاغ محشور ميشوند؟
4ـ آيا کسي بخواهد الاغ محشور نشود، بايد حتماً امام زمان خويش را بشناسد و رو به سوي او نماز بخواند؟
5ـ با توجه به دليل قبله نبودن ذات غيبي و عدم پرستش او، غيب بودن و محال بودن شناخت اوست، آيا اين امر در مورد امام زمان عليه السلام هم صادق است؟ چون ايشان در غيبت است و آنگونه که بتوان شخصاً بشناسيم نميشه، پس آيا پرستش انسان کاملي غير از ايشان اگه با محبت باشه به عنوان قبله حق است؟
6ـ آيا انسان کاملي که به او تمسک شده نيز در پس غيبت رود يا به سختي بتوان با او ارتباط داشت حکم امام غايب را مييابد؟
7ـ اينکه حضرتش فرمود در حوادث واقعه به روات احاديث ما رجوع کنيد، آيا هر حادثهاي حتي شخصي و جزئي را شامل ميشود؟
8ـ تمسک تام به انسان کاملي جز حضرتش به معناي به فراموشي سپردن حضرتش است، آيا عيبي نداره؟
9ـ آيا پرستش انسان کاملي جز او همان تأثيري را بر جان ما دارد که پرستش حضرتش؟ با تشکر
حضرت زهرا، حقيقت ليلة القدر و مراتب وجودي انسان
پرسش (83):
مطلبي درباره حقيقت ليله القدر، وجود مبارک حضرت فاطمه زهراست در وبلاگتون هست. در آنجا جملهاي آورديد: «و چون پس از مرتبه سرّ که همه خاندان پيامبر جز حضرت غيب الله اعظم صديقه طاهره، در آن شريک هستند، مرتبه خفي قرار دارد و اولين مرتبه ظهور بعد از خفاست که حضرت فاطمه زهرا در آن شريک است، اسناد ليلة القدر به آن حضرت احقّ و اولي است.» مقصود از اين مطلب چيست؟ يعني حضرت فاطمه تا مرحله سر را ندارند يا با ديگر خاندان پيامبر مشترک نيستند؟ يا کلاً متوجه نشدم؟ با تشکر
مطلبي درباره حقيقت ليله القدر، وجود مبارک حضرت فاطمه زهراست در وبلاگتون هست. در آنجا جملهاي آورديد: «و چون پس از مرتبه سرّ که همه خاندان پيامبر جز حضرت غيب الله اعظم صديقه طاهره، در آن شريک هستند، مرتبه خفي قرار دارد و اولين مرتبه ظهور بعد از خفاست که حضرت فاطمه زهرا در آن شريک است، اسناد ليلة القدر به آن حضرت احقّ و اولي است.» مقصود از اين مطلب چيست؟ يعني حضرت فاطمه تا مرحله سر را ندارند يا با ديگر خاندان پيامبر مشترک نيستند؟ يا کلاً متوجه نشدم؟ با تشکر